Stop madspild – æggemuffins

Skrevet: kategori: Aftensmad, Frokost

Disse æggemuffins, kan laves på mange måder, du kan bruge rester af kød fra aftensmaden med evt. grøntsager. Du kan enten bruge dem i madpakken eller fryse dem ned og bruge æggemuffins til aftensmaden sammen med salat og groft brød. Æg er en lille ernæringsbombe, der indeholder rigtig mange af de næringsstoffer, man skal bruge,

Tunsalat

Skrevet: kategori: Frokost

Tunsalat er et klassisk frokost-hit, som vi aldrig bliver trætte af. Brug den også i madpakken med rugbrød, i pitabrød. Du kan evt. tilføje majs, grøn peber osv. alt efter dine smags præferencer. Ingredienser – 1 pers 3 spsk skyr 1 dåse tun i vand 1/2 æble Lidt agurk Citronsaft Fremgangsmåde: Rør skyr med citronsaft,

Laks på brød

Skrevet: kategori: Frokost

Fuldkorns franskbrød med laks kunne være et måltid efter træning eller blot som et almindeligt måltid. Laks er rig på bl.a. omega- 3, der har en række gavnlige effekter på hjerte og kredsløb, hvilket betyder at du mindsker risiko for åreforkalkning og forhøjet blodtryk ved at spise fisk som fx laks. Når fedtsyrerne optages i

Muffins med æble og kanel

Skrevet: kategori: Brød og kager

Svampede muffins lavet med rester fra frugtskålen. Gode at have i fryseren og tage med på tur som et hurtigt og lækkert mellemmåltid. Prøv dig frem og find ud af hvilket frugter du kan lide i dine muffins. Ingredienser 1,5 tsk bagepulver 200 g sukker 120 blødt smør 1,5 tsk vaniljesukker 2 æg 1 dl

Tomattærte med timian

Skrevet: kategori: Aftensmad

Tomater er en af de væsentligste smags ingredienser i de fleste køkkener, men de er også en af de sundeste madvarer.Tomater har et vandindhold på over 90%, er fedtfattige og energirige. Derudover indeholder tomater masser af kalium C-vitamin og det kræftfore-byggende farvestof og antioxydant lycopen. Spiser du masser af tomater, kan du reducere risikoen for

Nem pastasalat

Skrevet: kategori: Aftensmad, Frokost

Grønsager indeholder mange af de mineraler og vitaminer, som du skal bruge for at holde kroppen sund og rask. Rød peberfrugt indeholder både A, B og C-vitamin. Agurk indeholder C-vitamin, folacin samt kostfibre.Tomat indeholder E-vitamin og C-vitamin. Majs indeholder 2,8 gram kostfiber pr 100 gram og A- og B-vitaminer samt mineralerne kalium og fosfor. Fuldkornspasta