Madpakke ideer – Inspiration til sunde madpakker

Skrevet: kategori: Madpakke

Om du skal på arbejde eller i skole, så er en god Madpakke vigtig for at holde din energi oppe. Madpakker kan varieres på mange måder og behøver ikke nødvendigvis at skal pakkes ind som gave kurve og indeholde 30 forskellige kreative indslag. Bare ordet MADPAKKE giver mig traume fra min tid i folkeren, hvor

Sunde muffins med jordbær og nutella – 230 kcal

Skrevet: kategori: Protein

Bananen er en fremragende frugt når det kommer til bagning, da det er en god måde at få afsat de overmodne frugter i frugtskålen som ingen alligevel gider at spise. I denne opskrift lavede jeg et forsøg med at tilføje jordbær og nutella og gav nogle skønne muffins der var tilpas svampede og luftige, som

Rabarber trifli med vaniljecreme og jordbær- 312 kcal

Skrevet: kategori: Dessert

Rabarber er en skøn grøntsag, som gør sig virkelig godt i desserter. Jeg har forsøgt at lave en lidt sundere rabarber trifli med vaniljecreme lavet med skyr, hvor fløden er skiftet ud med skyr. Man kan eventuelt bruge sukrin osv. i rabarberkompotten i stedet for sukker og makronerne kunne evt erstatte med en mysli, hvis

Frikadeller i ovn med salat 372 kcal.

Skrevet: kategori: Aftensmad

Frikadeller har de fleste smagt op igennem barndommen og der findes ikke noget bedre end mors hjemmelavt frikadeller, men lige det med at frikadellerne svømmer rundt i fedt, der står jeg af. Som så mange andre laver jeg frikadeller i ovnen og der kan være flere på samme ”pande”, de passer sig selv så du