Jordbærtrifli med skyr og chokolade

Skrevet: kategori: Dessert

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

JordbærtrifliJordbærtrifli tager ikke mange minutter at lave og kan tilpasses den frugt, du bedst kan lide. Som mellemmåltid kan en portion skyr være et godt valg. Skyr har ca. 11 g protein pr. 100 g. Skyr kan bruges i kolde dressinger, bagning, hjemmelavede smoothies mm. Prøv fx at blande skyr med lidt udskåret frugt og bær, fx til morgenmad eller til et mellemmåltid. Protein i måltider har en god mættende effekt, da protein stimulerer det hormon, der sender signal om mæthed til hjernen, uden samtidig at påvirke hormonet, der signalerer sult. Det kan derfor give god mening at spise ekstra meget protein, hvis man ønsker at tabe sig, for ikke at tabe muskelmasse.

Ingredienser
Skyr
Jordbærgrød – kalorielet fra Skælskør
choko músli – fx EASIS
Mørk chokolade med 72% kakao.

Fremgangsmåde;
Kom lidt skyr ned i et glas. Drys músli ovenpå, derefter grød og så skyr igen. Forsæt indtil glasset næsten er helt fuld. Hak lidt chokolade og drys ovenpå.

Energi pr. person 424 kcal.
Næringsindhold pr. 100 g Protein Kulhydrat Fedt
6,51 g 20,1 g 5,78 g
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.